pondělí 29. ledna 2018

Tlap ven z naší komfortní zóny...

Mauria,
tenhle článek bude o tom, proč je dobré přijímat výzvy a dělat neobvyklé věci.
Víte, já nadevše miluji kreslení. Ale občas se i v tomhle mém milovaném koníčku tak nějak "odnadchnu" a potřebuji něco nového. V ten moment vystupuji ze své komfortní zóny a hledám nové věci. Když je najdu a zkusím si je, mám hned větší elán do života a všech aktivit, co miluji. Myslím, že čas od času by si měl každý vyzkoušet něco nového.

Já jsem se poměrně velkou část svého života stále jen něčeho bála. Nechtěla jsem nic nového, protože to vždy znamenalo ztrátu jistoty, kterou ke svému bytí zde potřebuji. Tu jistotu chci mít i dnes, ale pochopila jsem, že mi ji nikdo nikdy nedá. A tak už se nebojím zkoušet nové věci a přijímat nečekané výzvy. I z tohoto důvodu jsem začala studovat filosofii, cvičit jógu, více zpívat a kreslit nedokonalé věci.

Poslední bod bych ráda rozvedla... Ve své práci mám vždy ráda perfekcionalismus, to znamená, že zbožňuji krásně pevné a uhlazené linie a dokonale jemné stíny. Poslední dobou jsem se ale pozastavovala nad tím, jak moc mě fascinují arty, které mají s perfektními linkami jen málo společného. A tak jsem se sama odhodlala ke změně a zkusila několik podobných obrázků udělat. Jak už asi tušíte, šlo mi to velmi bídně a bylo nesmírně těžké oprostit se od zarytých zvyků, které jsem v kreslení měla. Ovšem, pocit z nového typu díla byl nedocenitelný. Líbila se mi svoboda, kterou jsem náhle svým obrázkům dala a to bych nikdy nezjistila, kdybych se držela svého starého stylu (tím neříkám, že se od něj vzdaluji).

Vnímáte ten rozdíl? Tu "živost"?

Stejně tak to mám i s filosofií, která mi pomohla mít jasnější pohled na svět. Zpívání mi zase pomohlo k větší odvaze a jóga mi přinesla klid a úlevu od bolesti zad, se kterou jsem neuměla bojovat. S tím souvisí i fakt, že jsem se kvůli svému zdravotnímu stavu hrozně bála cvičit, ale jakmile jsem strach překonala, bylo mi lépe. Dokonce jsem zvládla i nějaké cvičící výzvy, nejenom spojené s jógou. A to mě moc potěšilo.

Závěrem chci jen mňouknout, pokud jste na tom doposud byli tak jako já, že se nemusíte změn bát, protože nemusí být jen zklamáním, ale mohou přinést něco daleko lepšího.



Žádné komentáře:

Okomentovat