úterý 8. srpna 2017

Co mě inspiruje ~

Mauria,
napadlo mě udělat trochu více psací článek. Protože... jsem zjistila, že spoustě lidem dělá problém, že nemají nápady na kreslení (a to je ohromná škoda, protože nádherně tvoří). Můj problém je ale zcela opačný – já mám nápadů na rozdávání, ale nevím, s jakými začít dříve. Tak mi napadlo, že bych mohla sepsat pár rad na to, jak a kde se nechat inspirovat. Nebo spíše, co inspiruje mě. Nejde to popořadě, ale snad vám to pomůže k dalším nadpozemským výtvorům! <3


Obrázky, obrázky, obrázky
Sleduju spoustu lidí, co tvoří. Ať už na FB, na instagramu, DA, kdekoliv. Nejlepší pro inspiraci je, když se ráno vzbudíte a máte přímo před čumáčkem nové výtvory od skvělých lidí. A tak si řeknete, páni, chci také vytvořit něco tak skvělého! A jdete, protože vás to přinutí.

Pozorování dění kolem sebe
To je další věc, co mě inspiruje. Často chodím teď se Ekarim ven a on vždycky vyvede něco roztomilého, nebo díky němu objevím novou rostlinku a další věci. Sleduji zvířata, jejich anatomii, jak se pohybují, jak na sebe navazují svaly, které mají pod srstí. Pozoruji zbarvení oblohy, protože už mě nebaví dělat na obrázcích čistě modrý vršek s bílými natrhanými flíčky – mraky. A takové svítání nebo  západ slunce... nádhera.

Kreslete
Pořád. Mějte u sebe stále kus papíru a tužku. A kreslete. Cokoliv. Protože i ten nejmenší náčrt se cení. A co kdybyste náhodou ve vlaku při cestě domů dostali nějaký úžasný nápad? Zaznamenejte si ho na papír. =3

Sketch tygříka na magnetickou tabuli ~

Stanovte si cíle 
Ale ne takové, ze kterých budete v depresi. To vám kreslení znechutí. Myslím tím třeba to, když oznámíte někde na sociální síti, že do dvou dnů uděláte krátkou animaci. To vás sice může hezky namotivovat, jenže, co když to nebudete stíhat? Samozřemě, inteligentní lidé pochopí, když animaci zveřejníte později, ale jsou i takoví, kteří vám budou už navždycky připomínat, jak neplníte vaše sliby, a kde že je ta animace a tak dááále. A vůbec je už nezajímá, že jste třeba ty dva dny nečekaně strávili v nemocnici na kapačkách (vlastní zkušenost).
Ale je dobré mít cíle ve své tvorbě. Například já chci být jednou ilustrátorka, animátorka, nebo navrhovat designy pro postavy do kreslených filmů. A ta myšlenka mě neskutečně motivuje k tomu, abych se ke svému cíli alespoň o kousek přiblížila.
Komentáře
Zájem lidí. To je to, pravé, co vás povzbudí. Baví mě číst vaše komentráře, ať už jsou napsané kdekoliv, a moc! ♥ Jsem vděčná za každičký a hrozně mě těší, že si dáváte práci s tím, sdělit mi pod obrázek, co se vám líbí. Pruuu ~

Jeden z nejhezčích komentářů vůbec, od mojí příběhové dcerky. <3

Kritika
Ale ta KONSTRUKTIVNÍ! Nehledejte význam v komentářích typu: Nelíbí se mi barva srsti, protože já bych ji udělala tmavě šedou. Tohle vám rozhodně nepomůže. Ale zkustě požádat o zhodnocení vašeho umění někoho, kdo tomu alespoň trochu rozumí. Zeptejte se někoho, komu důvěřujete, kdo vás inspiruje a svým zhodnocením vám může skutečně pomoci.

Sledování tutoriálů
  Ráda sleduji, jak tvoří moje umělecké vzory. Mohla bych se na jejich speedpainty dívat od rána do večera. Navíc se vždy přiučím něčemu novému. Zkuste to.

Psaní příběhů
Miluji svůj smyšlený svět a stejně tak světy mých přátel. S každým novým příběhem mám stále více nápadů na kreslení. Na vzhledy postav, ztvárnění různých scének, nebo zkoušení různých fanartů.

Moje šavlozubička Tigeris <3

Poslech hudby
Hudba je velmi silná a mě doprovází každý den. Pod písní si v hlavě představím určitou situaci, postavu nebo věc a to se potom snažím nakreslit. Například mírná instrumentální hudba vám přinnese klid do vaší tvorby a naučí vás soustředit se na detaily, zatímco výbušnější ve vás probudí skutečného uměleckého ducha se sklonem k extravagantnímu myšlení. Tak či tak, obojí je přínosné, a to potřebujeme.

Dárky, kresby pro přátele
Zbožňuji, když můžu někomu udělat radost, dává mi to energii a sílu, když vidím své přátele šťastné. Obrázek vždycky zlepší chmurný den, co takhle ho někomu rozjasnit??
 
Dárek pro Katie, moji příběhovou dcerku a nejlepší kamarádku, a pro jejího přítele Bafíka.
Namalovala jsem na plátno jejich charaktery v Thiře, jejich smyšleném světě, a na rámy napsala něco o nich, aby si mohli kdykoliv připomenout, jak jsou dokonalí <3

Používejte předlohy
Tím nemyslím to, že vložíte obrázek na plátno a dokonale ho obkreslíte. Samozřejmě to udělat můžete, ALE TOHLE VÁS NIKAM NEPOSUNE. A pokud vás to nikam neposune, k čemu by takový výtvor byl? Kdysi jsem si mylně myslela, že používat reference je důkaz slabosti. Chtěla jsem všechno nakreslit sama, jen s mojí fantazií (tu mám sice dobrou, ale nestačí to, věřte mi), ale to zkrátka nestačí.
Jak totiž můžete vědět, jak vystínovat srst, kde přesně zdůraznit nějaký sval, jak můžete jen tak z hlavy nakreslit věrohodnou žirafu, když jste to nikdy předtím nedělali? Mám sice výbornou fotografickou paměť, ale tohle by si nezapamatoval nikdo. Museli byste mít to zvíře už hodně nakoukané. Já třeba dokážu bez předlohy lvy, ale stejně si raději vždy najdu nějaký anatomický obrázek, abych si mohla být jistá,

Chci být v tom, co dělám, dobrá
Ačkoliv bych moc chtěla, nejsem žádný supurrr umělec. Ale snažím se. A ten chtíč mě žene kupředu. Doopravdy se snažím docílit toho, abych byla lepší každým obrázkem a těší mě, když vidím skutečné změny a posun kupředu.

Nečekané výzvy
Nebojte se kreslit to, co jste ještě nikdy nezkoušeli. Nebojte se použít naprosto odlišnou techniku. Možná zjistíte, že vás právě to nové a nečekané chytne a bude bavit. A možná už od toho nově nalezeného způsobu tvorby nikdy neustoupíte. :)

Ilustrace Gatomon z Digimonů. ~ ♥

Nevzdávejte se
Nikdy. Pokud chcete být skutečně dobrým umělcem, nikdy to nesmíte vzdát. Nepovedly se vám chlupy nějakého zvířete? Nevadí. Učíte se přece dělat srst, příště to bude zase o něco lepší. Musíte k tomu přistupovat pozitivně, protože negativita, a především v tomhle smyslu, vám nijak nepomůže.
Nebojte se sami sebe pochválit
Protože to možná za vás nikdo jiný neudělá. Já třeba často očekávám větší komentářovou odezvu u obrázku, který mi trval třeba deset hodin. Ale stejně má větší ohlas sketch, co jsem udělala za pět minut ve vlaku. Lidé tohle nevědí, neví, že chcete pochválit zrovna tenhle obrázek. Proto nebuďte smutní a naučte se vidět krásu ve vlastním umění.
Tohle zmiňuji především proto, že já ohledně tohohle sebevědomí moc nemám a možná to máte podobně. <3 proto jsem se naučila chválit sama sebe.

Nejnovější hotový obrázek ~
  

Jistě by mě napadlo ještě mnohem více věcí, ale dnes už je na mě pozdě. *zííív* Tak snad vás to nějak inspirovalo. Určitě se nebojte sdělit mi do komentářů, co inspiruje vás, vyzkouším si to. <3

3 komentáře:

  1. K těm komentářům... mně nejvíc do kolen dostává, když se dívám na staré obrázky na DA, že právě ty mají vetší, i desetkrát větší, odezvu v komentářích, než ty nové, lepší. To možná i trochu zamrzí, nicméně lidé komentují, co se jim líbí a s tím já asi nic nenadělám.
    Je to moc pěkný článek a se vším s tebou souhlasím, ačkoliv to třeba nedělám nebo ne úplně.

    Uvvuu... ten gepard je k zulíbání! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedávno jsem nad tím přemýšlela ohledně Katie, která měla podobný případ. Také ji lidé více komentovali starší obrázky. Myslím, že je to tím, že se na DA dlouho neukázala, lidé mohli 'pozapomenout'. Možná je to i Tvůj případ. :)

      Děkuji moc! <3

      Vymazat
    2. Spíše, co čekat od necelých 40 watcherů. xDDDD

      Není za co. ♥

      Vymazat