úterý 1. srpna 2017

Mixed media style tutorial ~


Mauria!
Dobře, musím začít tím, že jsem absolutně netušila, jak tenhle článek pojmenovat. Chci vám tu totiž ukázat, jak na jeden styl, který používám, ale nikdy jsem ho nijak nenazvala. Ale protože tu budeme k tvorbě používat dvě rozdílná média, nakonec dostal právě takové jméno, které vidíte v názvu článku. Půjde o to, že si nejprve nakreslíme tradiční obrázek, který digitálně vybarvíme.
 
Uh, ještě něco jsem chtěla teď mňouknout. Tenhle styl už samozřejmě existuje a každý, kdo ho používá, na to má vlastní postupy. Sice vám tu ukážu, jak to dělám já, ale není to jediná varianta. To jen pro pořádek, abyste si nemysleli, že vše musíte dělat přesně podle mě. Každý z vás to bude mít naprosto jiné a jedinečné. n____n

Chtěla jsem k tomuto účelu nakreslit nějaký nový obrázek, ale nakonec jsem si to rozmyslela – myslím, že Irrisi bohatě postačí. Jak tedy vytvořit obrázek, který bude ve výsledku vypadat nějak takto?



 Odpověď je jednodušší, než se zdá. Uvidíte, že to skutečně není nic těžkého a vaše výtvory to jistě oživí. Budete k tomu potřebovat váš počítač, kde obrázek následně upravíte, ale nejprve papír a něco k tomu.



Začněte tím, že si nakreslíte libovolný motiv na papír. Stačí tužkou, ale já kreslím nejvíc nějakou tmavou pastelkou. Můžete přidat stíny, protože ty se vám neztratí, naopak hezky vyniknou. Pokud je dělat nechcete, nemusíte, později je lze vytvořit digitálně. Osobně ale preferuji alespoň minimum stínování, vypadá to potom lépe, ale je to samozřejmě na vás. :P


Následně obrázek převedete do počítače. Stačí to vyfotit, můžete papír i naskenovat, mně ale vždy postačila fotka. Tu si otevřete v programu SAI (jsem si jistá, že to, co budeme provádět, umí i jiné programy, ale já mám SAI nejraději, navíc je volně dostupný ke stažení) a před vybarvením doupravíte podle potřeb. Já hodně ořezávám, měním jas a kontrast – tak dlouho, dokud se mi to zkrátka nelíbí.



Když už to všechno máte uchystané, můžete se dát do vybarvování. Uděláte novou vrstvu, vyberete libovolnou barvu a je to. Jenže ouha. Jistě jste si všimli, že pod takovou barvou nejsou vidět linky, které jste tak pracně na papír malovali. To to zase máte vše obtahovat? Samozřejmě, že ne. To byste si lineart rovnou mohli udělat v počítači. Tady přichází to hlavní kouzlo tohoto stylu. Jde o to, že musíte změnit nastavení vrstvy barvy, aby byly vidět linie pod ní.



To uděláte tak, jak vidíte na nascreenovaném obrázku. Stačí jen změnit režim vrstvy z Normal na Overlay. A můžete směle vybarvovat dál.



Nezapomeňte ale, že tento režim vám změní vaši vybranou barvu. Může být o něco světlejší nebo naopak tmavší. To vše ale postupem času vychytáte a naučíte se s tím zacházet. Potom můžete barvy libovolně kombinovat a míchat do sebe. Vypadá to velmi hezky.
Stejným způsobem jako doposud přidáte i další potřebné stíny a světla. A linky pod barevnými vrstvami budou stále vidět – pokud je necháte v režimu overlay. :3 Není to supurrr?

Já osobně jsem si tento styl zamilovala a ráda ho používám, když se mi nechce tradičně barvit. :'D

Snad vám tento mini návod pomohl a inspiroval vás. Tak s chutí do toho! Utíkejte vytvořit něco skvělého za pomocí tohoto stylu. ~ ♥

6 komentářů:

  1. Uvvu! ♥
    To není taková věda, jakou jsem za tímhle stylem hledala. Když nad tím tak přemýšlím, mohlo by tohle vyřešit mé problémy s tabletem, kdy prostě pořádné linky dělat nejdou, bo si to dělá, co chce. :/ Ale kdybych to dostala nějak do packy... Musím to co nejdříve zkusit! ♥
    Děkuji Zlatíčko, že jsi vyslyšela mé přání. :33

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, že nený! OuO Je to úplně jednoduché. I když chápu, že se neznámé může zdát velmi složité. c: Ale teď se toho alespoň nemusíš bát a můžeš to s chutí zkusit. c:
      Nemáš vůbec za co, Shetlíčku. <3

      Vymazat
  2. konečně možná využiju PS když už ho mám. tohle mi ulehčí Digi tvorbu. Protože já absolutně neumím tvarovat s tabletem XD (so sad) Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač. c: Jsem ráda, že jsem mohla pomoci.

      Vymazat
    2. tohle je vůbec první tutoriál ze všech co jsem zkoušela který mi doopravdy pomohl. :D připadám si jako bych našla smysl života XD

      Vymazat